Sådan planlægger du den perfekte julefrokost 

Det er på tide at begynde at planlægge den perfekte julefrokost på kontoret. Mens vært for din egen sammenkomst derhjemme måske har været det traditionelle valg, hvorfor så ikke overveje at holde din personalefest på en restaurant i år? Her får du nogle tips til, hvordan du planlægger en fantastisk julefrokost på en restaurant. 

Hvordan vælger du en restaurant? 

Det første skridt er at beslutte, hvilken type restaurant du vil holde din fest på (Klik her for min anbefaling). Foretrækker du noget afslappet eller elegant? Måske vil du gerne have noget mere familievenligt eller måske noget, der kun er rettet mod voksne. Når du har valgt den type atmosfære og det køkken, der passer til dine behov, er det vigtigt at undersøge eventuelle restriktioner med hensyn til tids- eller støjniveau, som etablissementet måtte pålægge dig. Det er også nyttigt at have en idé om, hvilket budget du skal bruge til mad og drikkevarer samt eventuelle lejeudgifter til private lokaler eller særlige tjenester som musik eller dekorationer. 

Planlægning af din menu 

Det næste skridt er at planlægge din menu. Mange restauranter tilbyder julefrokostpakker, der omfatter faste menuer med forretter, forretter, dessert og drikkevarer, så du kan nemt tilpasse en eksisterende pakke, så den passer til dine behov. Hvis du beslutter dig for a la carte-muligheder, skal du sørge for at spørge om eventuelle rabatter, når du bestiller flere varer i store mængder. Du bør også undersøge, om der skal tages højde for eventuelle diætrestriktioner eller allergier som en del af dit menuvalg. 

Andre overvejelser 

Endelig skal du sikre dig, at restauranten har alle de nødvendige licenser og tilladelser, der kræves til julefrokoster. Sørg for at spørge, om de tillader BYOB (Bring Your Own Beverage), hvis du planlægger at medbringe alkohol, eller om de tilbyder barbetjening på deres sted. Sørg for, at der er tilstrækkeligt med siddepladser til alle deltagere, og sørg for, at der er plads nok til, at medarbejderne kan mingle uden for deres normale arbejdsgrupper under festlighederne.  

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.